Afkoelen met zelfgemaakte ijsjes – tips van Saartje Kinderopvang!

Het is zomer en er is warm weer opkomst! Bij Saartje Kinderopvang proberen we altijd leuke manieren te bedenken om af te koelen. Watergevechten zijn altijd leuk, maar ook ijsjes helpen goed en zijn erg lekker! Wij delen graag 3 gezonde ijsjes recepten die je makkelijk thuis kan maken en aanpassen naar eigen smaak. 

 


Fruit- en stoplicht ijsjes

Wat heb je nodig*?
– Ijsvormpjes
– Banaan
– Kiwi
– Aardbei

 Hoelang vriezen?
– ca. 4-6 uur 

Snijd het fruit in stukjes en pureer het apart van elkaar. Voeg om de beurt het fruit aan de ijsvormpjes toe zodat er 3 lagen ontstaan, zodoende kan je bijvoorbeeld een stoplicht ijsje maken. Je kan er ook voor kiezen om al het fruit bij elkaar te pureren om een smoothie ijsje te maken. 

Tip: Combineer verschillende soorten fruit voor leuke kleuren- en lekkere smaakcombinaties 

 

 

 

 

 

 

 

Yoghurt ijsjes met blauwe bessen

Wat heb je nodig*?
– Ijsvormpjes
– Blauwe bessen
– Yoghurt
– Eventueel honing voor een zoete toevoeging 

Hoelang vriezen?
– ca. 4-6 uur 

Vul de ijsvormpjes met yoghurt (meng de yoghurt eventueel met 1-2 eetlepels honing voor een zoetere smaak) en voeg de blauwe bessen in hun geheel toe. Voilà!

Tip: Houd je niet zo van grote stukjes in je ijs? Mix en pureer dan de blauwe bessen en yoghurt samen met een staafmixer. Ook lekker te combineren met ander fruit! 

 

 

 

 

 

 

 

Diksap waterijsjes

Wat heb je nodig*?
– Ijsvormpjes
– Water
– Diksap

Hoelang vriezen?
–  ca. 4-6 uur 

Gebruik jouw favoriete diksap en meng dit met water totdat de gewenste smaak is bereikt. Giet het mengsel in de ijsvormpjes en invriezen maar! 

Tip: ook lekker met Roosvicee en om te combineren met stukjes fruit. 

 

* De hoeveelheid ligt aan het soort ijsvormpje. Het makkelijkste is om zelf een inschatting te maken en het uit te proberen, ook aan de hand van wat jezelf lekker vindt!